Welkom bij Den Haag!

Gefeliciteerd met je nieuwe functie! We kijken ernaar uit om je binnenkort als collega te verwelkomen. Om je alvast op weg te helpen, hebben we op deze pagina belangrijke informatie verzameld over je eerste werkdag en de faciliteiten die voor je klaarstaan. Hier vind je details over het verkrijgen van je facilitycard, de apparatuur die je ontvangt, thuiswerkvoorzieningen en meer. Met deze informatie, kun je met een gerust hart en goed voorbereid aan je nieuwe avontuur beginnen.

Praktische informatie

Je eerste werkdag

​​​​​​​​​Met de facilitycard open je als medewerker letterlijk de deuren in onze gebouwen. Hiermee heb je toegang tot de kantoren en andere niet-openbare ruimtes.

Meestal proberen we meteen een afspraak voor je te maken op je eerste dag, zodat je daarna altijd zelf toegang hebt. Bij het maken en het ophalen van je facility card wordt ook je identiteit nog eens extra gecheckt. Zorg voor de zekerheid dat je, je eerste dag een paspoort of identiteitskaart bij je hebt.

Houdt er rekening mee dat bij het maken van een toegangs- en/of legitimatiepas we ook een pasfoto maken.

Voor sommige werkzaamheden is het nodig dat je kunt aantonen dat je gemeenteambtenaar in functie bent. Daarvoor hebben we een speciale legitimatiepas.

Voor de meeste functies krijg je een laptop (HP) en een mobile werktelefoon (Apple of Samsung). Deze vraagt je nieuwe leidinggevende aan en kan je ophalen op de grote kantoren of thuis laten bezorgen. Meestal zal deze de eerste dag voor je klaar liggen.

​​​​​​​​​​​​​​De gemeente wil een goede werkgever zijn en vindt het belangrijk dat iedereen op een gezonde en veilige manier kan werken. ​Ook thuis. Zo kan je een bureau, bureaustoel of een beeldscherm aanvragen om te lenen van de gemeente.

Voor sommige beroepen hebben we bepaalde werkkleding. Denk hierbij aan werkschoenen en bouwhelmen als je bouwterreinen op moet. Maar ook echte uniformen als je bij de beveiliging of als handhaver werkt.

Op de meeste gemeentelijke locaties werken we met flexwerkplekken. Op zoek naar een plek om je laptop en andere spullen veilig op te bergen? In het stadhuis en het stadskantoor Leyweg vind je op elke etage lockers.

Kantoor

De kantoorpanden van de gemeente zijn over het algemeen van maandag tot en met vrijdag geopend van 07:00 tot 19:00 uur. Op deze tijden is voor de beveiliging zowel op de locaties zelf als in de centrale meldkamer duidelijk dat er personen op de locaties aanwezig (kunnen) zijn.

Mocht het voor je functie nodig zijn om na 19.00 in het pand te zijn kan je hier speciale toegang voor krijgen.

Op de grote kantoren (Spui, Leyweg en de Fruitweg) kan je eten kopen bij de espressobars of het bedrijfsrestaurants.

Op alle locaties hebben we drankautomaten. Bij de drankautomaten gebruiken we herbruikbare bekers. De lichtgroene beker is wat steviger, zodat je dezelfde beker de hele dag kunt gebruiken. Als je weggaat gooi je deze in een bekerbak. Hierna worden ze schoongemaakt voor hergebruik. De inleverstations staan overal in de gebouwen.

Je kan natuurlijk ook je eigen mok meenemen!